Veritum Transport Osobowy
Program do zarządzania transportem autobusowym. Linie regularne, wynajmy okazjonalne, dowozy dzieci i pracowników
Tabor
Zarządzanie taborem autobusów, autokarów i busów
Rozkład Jazdy
Tworzenie lub importowanie rozkładu jazdy autobusów
Dyspozytornia
Planowanie grafiku i realizacja usług przewozowych
Karty Drogowe
Zbiorcze generowanie kart drogowych i zaczytywanie tankowań paliwa
Czas Pracy Kierowcy
Rozliczenie nadgodzin, czasu pracy i wynagrodzeń kierowców
Paliwo
Pełne rozliczenie paliwa na pojazdy, kierowców, trasy i kontrola obiegu paliwa
Program do tworzenia rozkładu jazdy autobusów – tworzenie od zera lub współpraca z zewnętrznymi systemami
Na potrzeby linii regularnych, wynajmów cyklicznych czy wynajmów okolicznościowych rozkład jazdy autobusów tworzony jest przez pracownika firmy transportowej w specjalistycznym programie do zarządzania transportem. Przygotowanie rozkładu jazdy oraz zaplanowanie służb i brygad jest niezbędne do ułożenia prawidłowego harmonogramu czasu pracy kierowców, a następnie rozliczenia przewozów.
Tworzenie rozkładu jazdy w programie do zarządzania transportem Veritum
Tworzenie rozkładu jazdy autobusów, autokarów czy busów w programie do zarządzania transportem Veritum odbywa się poprzez intuicyjny generator kursów, który tworzy kursy na podstawie linii opisanych konkretnymi przystankami. Kursy po utworzeniu mają wyznaczony kierunek przejazdu oraz godziny odjazdu. Na ich podstawie program tworzy tabliczki przystankowe oraz prezentuje przebieg linii w formie graficznej na mapie.
Korzystając z pełnej bazy kursów opisujących linię, przygotowywane są szczegółowo służby z dodatkowymi informacjami tj.: obsługa codzienna, postoje, dojazdy. Natomiast same służby przydzielane są do poszczególnych brygad kierowców i pojazdów.
Współpraca z zewnętrznymi systemami do rozkładu jazdy
Importowanie rozkładu jazdy z zewnętrznych programów spotykane jest w większych aglomeracjach, gdzie mamy wyodrębnionego organizatora transportu oraz kilku lokalnych przewoźników. Organizator transportu do planowania rozkładu jazdy korzysta zazwyczaj z wyspecjalizowanych narzędzi, z którymi Veritum jest w stanie się komunikować. W tym wypadku przewoźnik importuje dane do planowania harmonogramu pracy kierowców, unikając w ten sposób ich ręcznego nanoszenia czy korygowania.
Po wykonanej procedurze importu rozkładu jazdy autobusów, rozpoczyna się synchronizacja istniejących zleceń z aktualną kartoteką RJA. W efekcie bieżące zmiany RJA wymuszają zmianę na poziomie harmonogramu czasu pracy kierowców. W tym miejscu automat synchronizuje zmiany możliwe do zrealizowania jednocześnie blokując występowanie sytuacji niemożliwych do modyfikacji bez ingerencji użytkownika (np. nakładanie się kursów).
Rozszerzenia plików rozkładu jazdy
Przewoźnicy, którzy otrzymują rozkłady jazdy od organizatorów transportu, często mają trudności z ich zaczytaniem do programu planującego przewozy. Wynika to z różnorodności wykorzystywanych narzędzi do tworzenia rozkładów jazdy. Do najpopularniejszych rozszerzeń plików wykorzystywanych w RJA zaliczamy:
- pliki w formacie DBF (np. Przewozy pasażerskie)
- pliki w formacie XML (np. AGC BusMan)
- bezpośrednio z bazy danych (np. AGC BusMan, Informica 2.0)
- standaryzowany format GTFS
Rozkłady jazdy zapisane w nietypowych formatach wymagają indywidualnego podejścia programistów systemu do planowania przewozów. W dalszym procesie planowania tras przejazdów zaimportowane dane zapewniają spójność i optymalizację realizacji przewozów.
Zobacz co zyskasz z planowaniem grafiku kierowców w Veritum!
- Czy masz do zaplanowania 20, 50, czy 100 pojazdów na wczoraj?
- Czy zbyt wiele wyjątków i podmian pojazdów sprawia, że musisz planować ręcznie?
- Czy aktualny program nierównomiernie rozlokowuje służby i rozdziela pracę kierowcom?
© Copyright 2023 System-1 Spółka z o.o